Commande Popcultcha

Le miracle Funko Pop! est un sujet de conversation intarissable. Discutons-en tous ensemble: questions, avis, conseils, partages ; Il y a tant à dire et à découvrir!
Taw

Re: Commande Popcultcha

Messagepar Taw » Mar 9 Juin 2020 21:24

Tout ce qui est en fret maritime n'a pas le même suivi. De plus le bateau ne fait pas de livraison directe, vos pop sont dans un container dédié et faut attendre que ça arrive. Et oui comme dit Jako, ça peut-être très long...
Le roi de la Pop!

Les Funko Pop! de chez Foxchip

shabiine97world

Messagepar shabiine97world » Mer 10 Juin 2020 06:31

Bonjour voici ce que m’a répondu popcultcha ce matin
Hi daxou

Thank you for contacting Popcultcha.

We sincerely appreciate your patience during these unprecedented times while you await the delivery of your valued collectibles. For information regarding the transit of your parcel, please refer to the tracking link you were provided upon dispatch of your parcel.

Unfortunately Australia Post’s service has been significantly impacted by Coronavirus restrictions and we are seeing parcels take many weeks, even months, more time than usual to reach their destinations. For information regarding Australia Post’s Coronavirus delays (and subsequent response), please see the following link;

https://auspost.com.au/about-us/news-me ... oronavirus

We are unfortunately unable to provide you with more information than what is found in your tracking link. Please be aware that there are tens (if not hundreds) of thousands of customers, not just from our business, but all around the world, affected by these postage delays. Any and all enquiries that we have lodged to date with Australia Post have only resulted in generic replies from them.

Here is the information they tell us about your parcels;
*They are still in transit and will be delivered at the earliest opportunity that they can.
*Delayed parcels are being securely stored in repurposed warehouses and shipped by them as they are able to.
*We are NOT able to call for the return of your delayed parcel, they will process it when they are able to.

The most heavily affected orders seem to be those shipped in March/April - unfortunately parcels aren't always processed chronologically by the postal service, it just depends what crate/cage they get to first or how they are stacked, lots of things can influence the order that they process these parcels (they may also get jumbled in the sorting centres), so don't worry that later orders may arrive before earlier ones.

We have also noticed that the tracking links seem to become unavailable after a certain period of time - this is an automated process through the Australia Post system where it archives information after 60 days. In ALL cases we have raised with Australia Post regarding this issue, they have informed us that these parcels are all still in transit, and will be delivered at the first available opportunity.

If your tracking changes to “Pending” on Australia Post, this does NOT mean that your parcel is lost, simply that it has been archived by the system, we are unable to reverse this and make that information available to you again. We recommend trying the tracking number with your local carrier in these instances, as sometimes your local postal service may hold information longer than Australia Post.

If you have noticed your tracking changed to a ‘sea carrier’ - don’t worry! This is just another way that Australia Post are working to get your order to you. There is a significant backlog of orders awaiting departure due to a reduction in international flights, so more parcels diverted to sea will help to reduce this backlog. Australia Post has advised us that sea carriage can take up to 3 months for transit and final delivery (as they need to be sorted at the destination country).

Again, we thank you very much for your continued patience.

We are answering hundreds of emails and messages daily about the exact same thing - postal delays. We understand you are eager to receive your order, but at this time all we can do is wait for the postal services and customs agencies during this difficult time for everybody.

This is not a normal situation, as COVID-19 has affected the world in ways we've never seen, however it's also not a situation that we can make any impact on at this time.
https://popcultcha.zendesk.com/hc/en-us ... n-COVID-19

Kind Regards,

Adam @ Popcultcha HQ
Comme la dit « taw » il faut attendre
ma collection de funkopop
https://www.poppriceguide.com/guide/mem ... CMRPV05FD/
j'ai 2 funko pop qui arrivent qui sont Meeko with Flit, Harley Quinn Broken Hearted.

MadeInElsass

Messagepar MadeInElsass » Mer 10 Juin 2020 11:16

Idem
Image
Image

Taw

Messagepar Taw » Mer 10 Juin 2020 12:00

Pour la question de la douane, sur le peu que j'ai eu à gérer en douane maritime, ca ne fonctionne pas tout à fait comme sur les zones de fret aérienne. Vos colis étant en container, il ne vont pas tout vérifier un part un. Donc vous avez de grande chance de passer au travers. De plus comme généralement la douane soustraite la partie douanière aux différents transporteurs, faut savoir si le port d'accueil a une base logistique de transporteur sur place.

Ben77650

Messagepar Ben77650 » Mer 10 Juin 2020 13:30

J'ai l'impression que vous vous prenez un peu la tête et que vous stressez pour rien.

Oui personne n'a reçu ses exclues convention de PC, oui elles sont toutes en bateau, non ça ne sert à rien de contacter PC sans arrêt (soyez patient ça va arriver), et le transport maritime étant exceptionnel non on ne sait pas concernant la douane
Administrateur du forum

Ma collection : https://www.hobbydb.com/marketplaces/po ... s/ben77650
Nombre de produits Funko: 874

Image

Vinke

Messagepar Vinke » Mer 10 Juin 2020 14:25

J'ai ça depuis le 24 mai moi :

24 mai 02:51 Autorisé et en attente d'un départ international

C'est ma première commande chez PC, pas le bon timing :roll:
Image

Collection débutée Avril 2020 : Nombre de pops :arrow: 131

LeCooks

Messagepar LeCooks » Jeu 25 Juin 2020 20:00

Ben77650 a écrit :J'ai l'impression que vous vous prenez un peu la tête et que vous stressez pour rien.

Oui personne n'a reçu ses exclues convention de PC, oui elles sont toutes en bateau, non ça ne sert à rien de contacter PC sans arrêt (soyez patient ça va arriver), et le transport maritime étant exceptionnel non on ne sait pas concernant la douane

Effectivement j'ai demandé à Popcultcha à deux reprises mais ils n'en savent pas plus. Faut être patient comme tu dis mais on a juste peur que notre colis soit perdu...
Image

jakomano

Messagepar jakomano » Jeu 25 Juin 2020 20:28

Valdar a écrit :
fifty5alpha a écrit :Ah non je ne l’ai pas

Ton arrivée de popcultcha c’est ta commande qui était en bateau ?

Ce sont des colis qui datent de mi avril, j’ai une pop dont l’insert en plastique est fondu sur la pop! À mon avis stocké en plein soleil pendant x temps... Colis passé sous une presse...

Dans des groupes FB, il y en a qui ont le même souci que toi pour le plastique :(

Ben77650

Messagepar Ben77650 » Sam 27 Juin 2020 15:28

@LeCooks, perso j'ai plus peur pour la boite / insert / figurine (que ça soit abimé avec la chaleur) plutot que ça soit perdu
Administrateur du forum

Ma collection : https://www.hobbydb.com/marketplaces/po ... s/ben77650
Nombre de produits Funko: 874

Image

alanh57640

Messagepar alanh57640 » Sam 27 Juin 2020 18:19

J'ai un peu peur pour mon 3-pack des Dragons de GoT...
Ma Collection : https://www.hobbydb.com/marketplaces/ho ... 7640?order
Nombre de Pop : 131
The Walking Dead : 14 / Game Of Thrones : 26 / Alien : 3 / Crash Bandicoot : 6 / Halo : 3 / Star Wars : 60 / Pokémon : 12 / Destiny : 7

Retourner vers « Discussions générales »